Kundeservice ring til os på 71 99 12 22 (Mandag-onsdag 9:00-12:00, torsdag 10:00-12:00 & 14:00-17:00, fredag lukket)

Kvalitetsprodukter

Altid den bedste kvalitet

Klik & Hent

Udvalgte produkter

EAN Faktura

Betal via EAN faktura

Kundeservice

Tlf.: 71 99 12 22

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

TKM Trading APS
DagensBolig.dk
Nordgade 17
DK-8920 Randers NV
T: 71 99 12 22
M: admin@dagensbolig.dk – vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 24 timer.

Centrallager/returvare lager:
Gl. Silkeborgvej 33B
8920 Randers NV

Lageret er åben for ind/udlevering, men kun ved forudgående aftale – Kontakt os og lav en aftale på 71 99 12 22
Mandag, tirsdag og onsdag 08.00 – 15.00
Torsdag 08.00 – 17.00
Fredag 08.00 – 12.00

Handelsbetingelser

1. Betaling

1. Betaling
På Dagensbolig.dk kan du betale med følgende kreditkort; VISA/Dankort, VISA, Mastercard. Du kan også betale med MobilePay. Hvis du vælger at betale med kreditkort vil der aldrig blive trukket et større beløb end du har accepteret under dit køb. Beløbet vil ikke blive trukket før varen er sendt afsted fra lageret. Der opkræves intet gebyr ved betaling med kreditkort.

Der kan efter aftale betales via bankoverførsel. Ordren er ikke endelig før vi har modtaget og registreret betaling. Husk at påføre ordre nr. ved overførsel. – ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen.

ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse
samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om
betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Sparexpress:
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

E-Fakturering (EAN) er også en mulighed. Vælg E-fakturering på betalingssiden, og følg instruktionen.

2. Priser

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende og vises altid inkl. moms.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland, og ikke bro faste øer.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

3. Fragt / Fremsendelse

Prisen for levering varierer fra produkt til produkt og er beregnet ud fra både vægt og omfang/rummål. Et produkt kan godt have en lav vægt, men have en høj transportpris, hvis produktet fx består af en stor pakke,  fx lange pakker eller flere colli. Andre produkter er så store/tunge at de kræver spedition/fragtmandsforsendelse på palle. Når der leveres på palle, leveres altid på engangspaller og der skal derfor ikke returpaller med fragtmanden. Paller leveres til “fortorvskant”.

Fragtprisen fremgår når varen lægges i kurven. Du kan naturligvis også altid kontakte kundeservice som gerne hjælper med at beregne en fragtpris. Fragtpriserne starter ved 29kr og opefter afhængig af varen der skal sendes og hvor den skal hen.

Fragtomkostningen kan spares på varer der kan afhentes på vores lager i Randers. Vi trækker også varer fra fælleslagre i både Danmark og Tyskland, og det er derfor ikke muligt at tilbyde afhentning på disse produkter.

Udvalgte varer leveres frit. Det fremgår i beskrivelsen af det enkelte produkt, hvis produktet leveres frit.

For enkelte varer (typisk møbler o.lign). Kan det være forbundet med ekstra omkostninger at få leveret til Grønland, Færøerne og ikke bro faste øer. Er det tilfældet vil du altid blive kontaktet inden afsendelse af den bestilte vare. Er det tilfældet vil du altid blive kontaktet
inden afsendelse af den bestilte vare.

4. Levering

Se efter disse logo’er der overordnet fortæller den forventede leveringstid:

Gron_FragtLogo Grøn logo på produktet betyder at du kan forvente at varen leveres i løbet af 2-4 hverdage.

4-7 hverdage Blå logo på produktet betyder at du kan forvente at varen leveres i løbet af 4-7 hverdage.

1-2 uger Gult logo på produktet betyder at du kan forvente at varen leveres i løbet af 5-10 hverdage (1-2 uger)

2-3 uger Lilla logo på produktet betyder at du kan forvente at varen leveres i løbet af 10-15 hverdage (2-3 uger)

3-4 uger Mørkt logo på produktet betyder at du kan forvente at varen leveres i løbet af 15-20 hverdage (3-4 uger)

 

Ved ordre med flere forskellige produkter på samme ordre skal du være opmærksom på følgende:

Den gældende leveringstid er for varen med længst leveringstid.
Det kan forekomme at en ordre bliver leveret i flere omgange da vi har flere lagre.
Leveringstiden fremgår i varens beskrivelse – Se efter et af de 4 logo’er med lastbil og forventet leveringstid. Alle vores leveringstider regnes fra først kommende arbejdsdag kl. 8.00.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. Vi er kun ansvarlige så længe det følger af lov.
Levering af varer anses for sket, når du har fået varen i fysisk og faktisk besiddelse, medmindre du har afgivet din forudgående accept af at varen må stilles på adressen på eget ansvar.

Vælges det, at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på leveringsadressen. Skulle du ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. Du afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varen.

4.1 Levering og montering

På enkelte produkter tilbyder Dagensbolig.dk levering og montering. Leveringstiden aftales i dette tilfælde telefonisk imellem Dagensbolig.dk og køber. Dagensbolig.dk forbeholder sig ret til at annullere en levering hvis adgangen til den ønskede placering ikke er mulig fx ved for smalle døre eller trappeopgange. Leveringen sker typisk med én montør og det skal derfor være muligt at komme ind med varen på fx en sækkevogn. Dagensbolig.dk sørger for at fjerne og bortskaffe emballage. Dagensbolig.dk er ikke forpligtet til at fjerne/bortskaffe andet end egne materialer. Fortrydelsesretten er naturligvis stadig gældende, dog vil omkostningen til levering og montering
ikke blive tilbagebetalt ligesom der skal forventes modregning af omkostningen for afhentning
(typisk samme pris som levering/montering).

5. Modtagelse

Såfremt der er skade på en vare, bør du gøre indsigelse over for transportfirmaet på stedet. – hvis pakken er det mindste beskadiget, bør du altid kvittere med forbehold, således vi kan fastholde erstatningskrav overfor speditøren. Kvitterer du for varen, er det svært at dokumentere at der er tale om en fragtskade.

Såfremt der er skade på en vare, bør du gøre indsigelse over for transportfirmaet på stedet. Er der tvivl om hvorvidt der er skader på varerne anbefaler vi at varen ikke kun kontrolleres udvendig, men at kassen lukkes op og varen godkendes visuelt).

Har du givet tilladelse til at pakken må stilles, kan der forekomme tvivlsspørgsmål om hvornår en evt. skade på produktet er sket. Vi anbefaler kun at dette benyttes på produkter der ikke er særligt skrøbelige. Der vil således kunne opstå situationer hvor et produkt ikke kan erstattes.

Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi opfordrer til at du kontakter os hurtigst muligt. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet “Modtaget med forbehold for fragtskader” og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet
pakken, bør du henvende dig på det lokale postkontor, hos transportøren.

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.

Håndterbare leveringer under 30 kg sker til den anviste adresse, dog max. 1. sal eller kælder. Leveringer over 30 kg eller uhåndterbare leverancer leveres nærmest muligt leveringsadressen, i rampe- eller gadeplan.

6. Defekte varer

Dagens Bolig dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Post Danmark eller fragtmand. Har du fået en fejlleveret vare opfordrer vi til at du kontakter os. Vi står herefter for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering.

Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme, når vi har modtaget den fejlleverede vare, medmindre andet er aftalt!

Som hjælp til vores returafdeling, læg venligst en kopi af ordrebekræftelsen i kassen sammen med varen og en returformular.

Der må påregnes en behandlingstid på op til 14 dage på reklamationer.

7. Retur / Fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb ved at udfylde en reklamationsformular som indeholder punktet “Jeg har fortrudt mit køb og ønsker at returnere varen”

Hvis du fortryder dit køb, inden du modtager varen, skal du blot nægte modtagelse af varen. Du skal dog være opmærksom på, at returfragten påhviler dig. Denne returfragt er ikke nødvendigvis den samme som du har givet for at få varen sendt til dig.

Har du modtaget varen, kan du udfylde en reklamationsformular som indeholder punktet “Jeg har fortrudt mit køb og ønsker at returnere varen“, som sikrer, at vi får alle de oplysninger, vi har brug for. Vi kan således behandle din retursag hurtigere.

Send ikke varen retur til os, før du har været i dialog med vores kundeservice og fået anvist hvilket lager varen skal returneres til.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Vi kan kan være behjælpelige med at arrangere returneringen i disse tilfælde. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste:
(op til 1000kr). afhængig af vare.

Når en vare sendes retur vil du som kunde modtage en e-mail hvori vi bekræfter modtagelsen af returvaren og informerer omkring efterfølgende forløb.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen skal samles af køber som fx. møbler, kaninbure, hønsehuse, cykeltrailer etc. og der er spor efter at varen har været samlet eller brugt, samt hvis køber har brugt varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer. Kan det betyde en væsentlig værdiforringelse af varen og køber kan kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, vil det medføre en værdiforringelse af varen. Husk derfor altid så vidt muligt, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Originalemballagen bedes returneret i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier, som er nødvendig info for vores andre kunder. Da der ikke kan skaffes ny emballage til produkterne, har emballagen væsentlig værdi for produktet. Det er derfor vigtigt, at der ikke sættes tape eller andre klistermærker direkte på original emballage, der må heller ikke skrives direkte på originalemballagen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, fratrukket den leveringsomkostning der fremgår i din bestilling. herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering,
som vi tilbyder),

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

dagensbolig.dk Centrallager, Gl.Silkeborgvej 33B, 8920 Randers NV

Ved personlig returnering skal laves en forudgående aftale da vores centrallager ikke er betjent på fuld tid.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til centrallageret.

VIGTIGT: Husk at ilægge en kopi af kvitteringen for oprettelse af reklamationssagen eller en seddel med sagsnummmer, navn og tlf. nr, så vi kan se hvilken ordre den returnerede vare hører til.

Der må påregnes op til 14 dages behandlingstid på returnerede  varer.

8. Markedsføring

E-mailadressen, som Dagens Bolig har modtaget i forbindelse med din bestilling på Dagensbolig.dk, kan benyttes af Dagens Bolig til at markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til dig via elektronisk post, såfremt du har samtykket til dette.

Du modtager kun nyhedsbreve pr. e-mail, hvis du har afkrydset feltet “ja tak” under et køb på vej mod kassen eller udfyldt en tilmeldingsformular. Ved begge ovennævnte situationer kan du frabede sig at modtage flere henvendelser ved at kontakte Dagens Bolig eller ved at afmelde henvendelser via linket i mailen.

9. Garanti / Reklamationsret

Dagens Bolig yder to års reklamationsret til forbrugere. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis producenten yder yderligere garanti, står dette uden for virksomhedens ansvar og der henvises i den forbindelse til producenten. Hvis der aftales prisreduktion i forbindelse med en reklamation
skal dette anses for en endegyldig afslutning af sagen og yderligere reklamationsret bortfalder.. Visse varer kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Inden varen afsendes, opfordrer vi til at der udfyldes en reklamationsformular og at Dagens Bolig kontaktes via e-mail. Dette gør returneringen og behandlingstiden hurtigere og misforståelser undgås, da vi her får alle oplysninger vi har brug for.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, dækker reklamationsretten ikke.

Returadressen er Dagensbolig Centrallager, Gl Silkeborgvej 33B, 8920 Randers NV

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Dog senest to måneder efter du har opdaget manglen.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende

10. Erhvervskunder

Ved oprettelse som erhvervskunde fremsendes et særligt tillæg af Salgs- og leveringsbetingelser for Erhvervskunder.

Bestilling

Hos Dagens Bolig kan du kun bestille varer via vores website på www.dagensbolig.dk. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en mail til admin@dagensbolig.dk

11. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Tkm Trading Ivs og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er dagensbolig.dk
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: admin@dagensbolig.dk

12. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (dagensbolig.dk, kundeservice. Vi anbefaler at du starter med at oprette en reklamation her). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.04-22